ALUEVAALIT 23.1.2022

Alta löydät Pirkanmaan aluevaaleissa ehdolla olevat Vasemmistoliiton nokialaiset ehdokkaat numeroineen. Muistathan äänestää!

Aluevaalien vaalipäivä 23.1.2022.
Ennakkoäänestys kotimaassa 12.-18.1.2022. Ennakkoäänestys ulkomailla 12.-15.1.2022.

Olen Outi, 57-vuotias pitkän linjan psykiatrian osaaja. Olen työskennellyt sekä aikuis-, nuoriso- että lastenpsykiatrilla, erilaisissa projekteissa, koulumaailmassa ja aiemmassa ammatissani myös kulttuurialalla. Erityisen lähellä sydäntäni ovat lapset ja nuoret, heidän hyvinvointinsa ja pärjäämisensä.

Olen Vesa, nokialainen sairaanhoitaja, nyt olen jo eläkkeellä.

Olen työskennellyt kuntien palveluksessa 40 vuotta, Tampereella 32 vuotta palomiehenä ja sairaanhoitajana sekä Ylöjärvellä kahdeksan vuotta sairaanhoitajana. Käytännön kokemusta ja näkemystä on siis sekä pelastustoimesta että terveydenhoidosta.

Yhteiskunnallisesta toiminnasta minulla on kokemusta TEHY-Tampereen ja TEHY-Ylöjärven hallituksista. Olen ollut myös työsuojeluvaltuutettuna ja työsuojeluasiamiehenä.

Perheeseeni kuuluu vaimo, neljä aikuista lasta, 10 lastenlasta sekä kolme koiraa. Vapaa-aikani vietän perheen kanssa, pyöräilen, valokuvaan sekä harhailen lähimetsissä koirien kanssa.

Olen Teresa, nokialainen 46-vuotias kaupunginvaltuutettu.

Olen ehdolla aluevaaleissa, koska minulle on tärkeää että hoitoon pääsee nopeasti lähellä kotia. Painopisteen tulee olla ennaltaehkäisevässä työssä, on siis hoidettava syitä ei pelkkiä seurauksia, ja ihmistä tulee hoitaa kokonaisuutena.
Hyvä, ihmisarvoinen hoito ja hoiva on jokaisen oikeus koko elinkaaren ajan.

Henkilöstön jaksamiseen ja työoloihin on panostettava ja käsiparien riittävyys on taattava. Sotealan palvelut eivät saa olla maksimaalisten voittojen tavoittelun väline, vaan niissä on keskityttävä ihmisen kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin.

Olen Anneli, valtuutettu ja kaupunginhallituksen jäsen. Valtuutettuna olen ollut parikymmentä vuotta ja hallituksessa olen kolmatta kautta eli yhdeksäs vuosi menossa.

Aiemmin olen ollut terveyslautakunnan ja perusturvalautakunnan jäsen sekä kaupunginhallituksen edustajana perusturvalautakunnassa.

Perheeseeni kuuluu mieheni lisäksi kolme aikuista poikaamme perheineen. Olen kahden lapsenlapsen mummu. Työurani olen tehnyt yläkoulun matematiikan, fysiikan ja kemian lehtorina, kaikkiaan 32 vuoden ajan.

Hei! Olen Eleanora, 31-vuotias kansalaisvaikuttamista ja puutarhanhoitoa harrastava nokialainen.

Olen kotoisin Tampereelta. Minulla onkin kattava käsitys Pirkanmaan hyvinvointialueesta kokonaisuutena. Vaikutan vammaisneuvostossa ja varavaltuutettuna Nokialla. Viimeaikaisia saavutuksiani on ollut pitkäaikaissairaiden erityisuimakortin saaminen Nokian uimahallin palveluvalikoimaan (lisää tietoa aiheesta löydät vammaisneuvoston pöytäkirjoista).

Puhun siis rohkeasti yhdenvertaisten sosiaali- ja terveyspalveluiden puolesta. Erikoissairaanhoidon alueellisen tasa-arvon, saavutettavuuden sekä palveluiden esteettömyyden parantaminen on minulle äärimmäisen tärkeää - erityisesti vammaisten, pitkäaikaissairaiden ja ikääntyvien näkökulmasta.

Pirkanmaan hyvinvointialueella veisin eteenpäin myös nuorten parempia mielenterveyspalveluita, sosiaalialan ja omaishoidon kattavaa huomioimista uudistuksessa sekä sosiaali- ja terveysalan ammattilaisten parempaa palkkausta ja työhyvinvoinnin lisäämistä.

Lue lisää täältä⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠

Olen Anne, nokialainen luottamusmies, myyjä ja kaupunginvaltuutettu, kaupantätinäkin joku minut muistaa.

Olen pienituloisten tinkimätön puolustaja ja duunarien äänitorvi. Tiedän paljon pienituloisuudesta, osa-aikaisuudesta, matalapalkkaisuudesta ja duunarin elämästä. Olen suorasanainen ja rohkea.

Miksi olen ehdolla? No, minut valittiin toisen kerran kaupunginvaltuustoon Nokialla päättämään esimerkiksi terveydenhoidosta, sosiaalipuolesta, vanhustenhoidosta, lastensuojelusta ym. Nythän kaikki päätösvalta näistä siirtyy aluevaltuustolle. Haluan luonnollisesti hoitaa näitä asioita edelleen. Uskon, että minua äänestäneet haluavat minun myös jatkavan.

Aluevaltuustossa kenttänä onkin jo koko Pirkanmaa, ja on tärkeää huolehtia, että joka puolella, myös pikkukunnissa, on lähellä ja helposti saatavissa.

Lue lisää täältä.

Olen Katja, Nokialla asuva järjestöammattilainen, pappi ja perheenäiti.

Työskentelen parhaillaan sosiaali- ja terveysalan järjestössä kroonista kipua sairastavien ihmisten parissa. Koulutukseltani olen teologian ja yhteiskuntatieteiden maisteri.

Olen aluevaaliehdokkaana Pirkanmaalla Vasemmistoliiton listalta. Uskon oikeudenmukaisuuteen ja yhdenvertaisuuteen. Lasten ja nuorten pahoinvointi, sairastamisen liialliset kustannukset sekä epätasa-arvo palveluiden saamisessa ovat ongelmia, joiden ratkaisemisessa haluan olla mukana.

Aluevaltuutettuna lupaan tehdä töitä sen eteen, että jokaisella ihmisellä asemasta tai tulotasosta riippumatta olisi mahdollisuus laadukkaisiin ja yhdenvertaisiin palveluihin. Unelmanani on yhteiskunta, jossa tunnustetaan ja mahdollistetaan kaikkien oikeus ihmisarvoiseen ja hyvään elämään.

Lue lisää täältä.

Olen Marja-Leena, ja ehdokkaana aluevaaleissa koska uskon että minulla on paljon annettavaa tulevalle aluevaltuustolle.

Ensimmäinen aluevaltuusto tekee tärkeimmät päätökset siitä, millainen uusi Pirkanmaan hyvinvointialue on: Miten lähipalvelut järjestetään eri alueille? Millaiset matalan kynnyksen palvelut asukkaille on tarjolla? Kuinka asukkaiden toiveita kuunnellaan?

Koulutukseltani olen erikoislaboratoriohoitaja. Tällä hetkellä olen Fimlab laboratorio Oy:ssa kehittämispäällikkönä tuotannon puolella. Olen Nokian kaupunginvaltuustossa varavaltuutettuna, perusturvalautakunnan jäsen ja sairaanhoitopiirin valtuuston jäsen.

Kokemukseni ja näkemykseni on paljolti terveydenhuollon puolelta, mutta niin sosiaali- kuin pelastustoimi ovat tulleet tutuksi osittain työni, osittain kunnallisten luottamustoimien kautta.

Olen 44-vuotias lähihoitaja Siurosta. Työskentelen yksityisellä puolella mielenterveyskuntoutujien parissa. Minulla on kyseisestä alasta 16 vuoden kokemus ja uskon että minulla on vahva käsitys siitä mikä toimii sosiaali- ja terveyspuolella ja mihin taas tarvitaan muutoksia.

Olen eläkkeellä oleva sairaanhoitaja, ja olen työskennellyt perusterveydenhuollossa 40 vuotta. Niinpä minulla on kokemusta ja tietoa perusterveydenhuollosta hyvinä aikoina, mutta myös siitä, kuinka alamäki alkoi kun kaikki muutettiin eikä hyviä käytäntöjä säilytetty.

Olen ollut naimisissa Pentin kanssa 54 vuotta. Meillä on kaksi aikuista lasta, kolme lastenlasta ja yksi lapsenlapsenlapsi. Perheeseeni kuuluu myös Peppi- kissa.

Taustallani minulla on pitkä kunnallispoliittinen toiminta valtuutettuna sekä kaupunginhallituksen jäsenenä, Pirkanmaan liiton valtuutettuna sekä hallituksen jäsenenä. Lisäksi olen toiminut Nokian seurakunnan valtuutettuna ja diakoniatyön johtokunnan puheenjohtajana.

Nykyisin olen jäsenenä Nokian Vanhusneuvostossa sekä puheenjohtajana Nokian Eläkeläiset ry:ssä. Lisäksi johdan puhetta Nokia Työväen Teatterin kannatusyhdistyksessä ja olen Tampereen seudun Osuuspankin edustajiston jäsen.
Yhteiskunnallinen työ ihmisten hyvinvoinnin eteen on ollut aina, ja on siis edelleen lähellä sydäntäni.