Lukija tyrmistyi Nokian Uutisten toiminnan supistamisesta ja irtisanomisista

6.4.2021

Hannele Kuuselan mielipidekirjoitus Nokian Uutisissa 26.3.2021

Uskomatonta!
Henkeä haukkoen luin eilen iltapäivällä Nokian Uutisista, että Sanoma Oy typistää paikallislehtemme toimintaa, julkaisupäiviä on vastaisuudessa enää kaksi ja henkilökuntaa irtisanotaan.

Digitaalinen lehdentekeminen säilyy päivittäisenä, mutta läheskään kaikki nokialaiset eivät verkkolehteä käytä.

Tyrmistykseni vain kasvoi, kun sosiaalisesta mediasta selvisi, että Nokian Uutisten pitkäaikainen toimittaja, yksi parhaistamme, Kimmo Häkkilä on irtisanottu.

Meillä on ollut viime vuosina rehellisesti Nokian asioista tiedottava, pääkirjoituksissaankin tärkeisiin asioihin kantaaottava paikallislehti.
Juttuja on kirjoitettu kunnianhimoisesti ja ammattitaitoisesti niin pienistä kuin suuristakin kaupunkilaisten asioista. Nokialaiset ovat voineet juttujen myötä tutustua kyliemme elämään, omiin teattereihimme, kouluihin, päiväkoteihin, hienoihin metsiimme ja järviimme, kaikenlaisiin nokialaisiin ihmisiin.

Tekstiviestien ja mielipidekirjoitusten merkitys on lehden toimituksessa oivallettu kaupunkilaisten tiedonsaannissa: ne on julkaistu nikottelematta.

Sanoma Oy:n päätös on väärä ja epäoikeudenmukainen, se kaventaa olennaisesti sananvapautta kaupungissamme.

Toivon, että asian voisi vielä korjata ja säilyttää ammattitaitoinen, paikallisiin asioihin perehtyvän lehden tiedonvälitys kaupungissamme.

Hannele Kuusela
Nokian Uutisten lukija vuodesta -81, Nokian Vasemmiston kuntavaaliehdokas 2021